Menu
 

Support

Snabb och professionell hjälp med verktygen
Hotline support

Hotline support

Om du har några tekniska frågor angående designverktygen, kan du ringa vårt hotline support från måndag till torsdag mellan 9-16 och fredag 9-15. +46 8 778 44 40
Support på e-mail

Support på e-mail

Du kan alltid skriva till vårt supportteam via e-post och vi kommer tillbaka med svar inom en arbetsdag.

support@gateline.se

TeamViewer

TeamViewer

Vi använder TeamViewer för att hjälpa dig mer effektivt genom att köra online session och titta med på din skärm, och du kan sedan snabbt gå vidare med din konstruktion.

TeamViewer

Nordens bästa supportteam

Vi har ett stort team av tekniker som är redo att hjälpa dig med supporten på både svenska och engelska. Du kan få hjälp med allt från installationer och konfigurationer, till större eller mindre problem, som du möter under konstruktionsprocessen. Vår supportteam hjälper dig från idé till färdig design och kan stödja dig under hela konstruktionsprocessen. Vi kan också hjälpa dig att välja rätt teknik och ge råd om hur du snabbast kommer igenom konstruktionsprocessen.

Cadence Online Support

När du har en OrCAD/Allegro produkt med ett underhållsavtal, rekommenderar vi att du skapar ett konto på Cadence Online Support (COS). På COS finns det flera supportmöjigheter tillgängliga:

  • Sök frågor/svar baserat på faktiska supportärende
  • Få uppdateringar och programvara från Cadence Download Manager
  • Self Learning
    • Med RAK (Rapid Adoption Kits) kan du snabbt komma igång med en specifik fråga
    • On-demand workshops t.ex. omkring constraint managment eller TimingVision.
    • Tutorials
    • Beskrivningar/workshops om de senaste funktionerna i nya utgåvor/QIR’s
  • Resurser
    • Applikationsanteckningar
    • SKILL information – Q&A, samt exemple på kod.

Behöver du vår hjälp?

Vi kan besvara dina frågor gällande våra verktyg och vår support är redo att hjälpa till.

Skriv till oss, eller alternativt ring på:

+46 8 778 44 40