Pressmeddelande: Channel Partner Of The Year

Årets Channel Partner 2021

Även årets arrangemang för Cadence Channel Partners, hölls online, och olika utmärkelser delades ut till de som gjort fina insatser under 2021. Cadence har ca 50 samarbetspartners världen över och 2021 delades det finaste priset ut till Nordcad: Channel Partner of the year.

”Vi är otroligt stolta över att ha mottagit detta pris i år. Det är ett stort erkännande från Cadence, som vi värdesätter högt. Som en av de mindre samarbetsparterna i världen, är det en riktigt stor ära att få denna utmärkelse” säger Arvid Thorndahl, CEO på Nordcad.

Nordcad vann Channel Partner of the year-priset av flera anledningar: bl.a. en stor insats för att kunna implementera nya produktområden i vår portfölj. Några av de nya verktygen som vi nu kan erbjuda våra kunder är inom RF- och antenndesign, men även det helt nya produktområdet CFD. Vi ser en stor potential i och med att Norden har en stor marknad inom dessa områden, och i takt med nya verktyg har vi utökat personalstyrkan med experter inom dessa områden.

”Vi arbetar ständigt med att ligga steget före och vi följer utvecklingen noga inom de olika teknologierna. Det är just därför vi har ansträngt oss extra för att utöka vårt team med tekniska resurser som kan lyfta våra kompetenser till en ny nivå som gynnar våra kunder” säger Ole Ejlersen, CTO på Nordcad.

Att fortsatt möta kunderna och deras behov är också en anledning till att Nordcad uppmärksammades av Cadence. Även i dessa ”online-tider” uppskattar kunderna fortfarande det goda, personliga stödet från Nordcads tekniska team.

En del av vår strategi är just att hjälpa våra kunder att lösa problem och att hitta smarta lösningar som inte nödvändigtvis ingår i standardsupporten. Allt detta bidrar till att Nordcad idag är, och strävar efter att förbli, den föredragna partnern för högteknologiska företag i Norden.